Kuntien ja kaupunkien kehittämistyössä ja vetovoiman vahvistamisessa korostuu yhä enemmän toimivan ja erottuvan imagotyön merkitys. Myös Kangasniemen kunta on päivittänyt kuntabrändin ja sen visuaalisen ilmeen vastaamaan tämän päivän vaatimuksia. Kunnan yhteistyökumppanina on uudistustyössä toiminut Avidly Oyj.
Uusi markkinointi-ilme nojautuu vuonna 2022 hyväksytyn kuntastrategian sisältöihin ja teemoihin (visio, arvot ja tavoitteet). Näin ollen bränditarinassa nousevat esille luonnonkauneuteen ja puhtauteen liittyvät arvot, yritystoiminnan merkitys, toimivat lähipalvelut sekä vapaa-ajan asuminen:
Aisti kaunis ja uudistuva yrittäjäystävällinen Kangasniemi.
Vastuullinen ja luotettava.
Täällä työn ja vapaa-ajan ilo on parhaimmillaan. Perheellinen tai sinkku, nuori tai jo valmis osaaja.
Tule, ihastu ja päätä toteuttaa unelmasi nyt.
Monipuoliset julkiset ja yksityiset lähipalvelut merkitsevät huoletonta arkea. Olemme aidosti lapsi- ja ikäystävällinen kunta. Hyvinvointi ja vahva yhteisöllisyys takaavat jokaiselle hyvän elämänlaadun. Voit hyvin. Sinun on helppoa ja turvallista elää itsesi näköistä elämää.
Koe puhtaan Puulan syli ja vaikuttava lähiluonto antimineen. Huikeat ympärivuotiset harrastusmahdollisuudet, runsas kulttuurielämä ja laaja tapahtumatarjonta kutsuvat. Sinä valitset.
Kaunis ja uudistuva koti- ja mökkikunta hyvien liikenneyhteyksien päässä tarjoaa lyömättömän ja viihtyisän onnellisen elämän sinulle ja perheellesi.
Joka hetki.
Myös kunnan uusi logo ja slogan kuvaavat mainittuja arvoja. Logon värimaailma ilmentää luonnon ominaispiirteitä sekä eri vuodenaikoja. Slogan puolestaan muistuttaa Suomen kauneimman kunnan maineesta sekä uudistuvista ja kehittyvistä palveluista ja vireästä elinkeinoelämästä.